Utjevning

onsdag, april 15, 2015

Da jeg bladde nedover på siden her i kveld, la jeg merke til en ganske tydelig tendens. Jeg har visst nesten bare strikket i ulike nyanser rosa det siste året. I hvertfall ser det slik ut her.

Litt utjevning må til, her vist som en liten stripegenser i lyseblått og beige. Genseren er strikket i BabySilk fra DSA og er supermyk. Litt tjukkere pinner enn jeg vanligvis ville valgt gjør genseren, om mulig, enda mykere i og med at det kommer litt mer luft i maskene.
Gensermodellen er min egen, i den grad man kan si det om en en enkel raglangenser. Strikket nedenfra og opp, rett og slett fordi det er så mye styr med å strikke inn knappeåpning i begge sider på forstykket når man strikker ovenfra og ned.
To pinner på hver stripe gir passelig brede striper og to nøster er mer enn nok til en genser i str 9-12 mnd. Fort gjort er det og!


share this on »
{Pinterest}
1 Comment »

One Response to “Utjevning”

Elisabeth sa...

Skjønte hva du mente da jeg så overskriften. Har lagt merke til en viss rosatrend hos deg i det siste :) Men dette var en fin genser, nydelig fargevalg,