Hjerter

onsdag, april 01, 2015

Jeg har med årene opparbeidet meg en ganske så respektabel samling av garn. Mye av garnet er impulskjøp uten spesielle mål eller planer. Andre er tiltenkt konkrete prosjekter. Eneste problemet er at det relativt ofte komer nye og mer spennende prosjekter til på listen, og da rykker gjerne de som allerede står der bak et par hakk.

Et godt eksempel på dette er denne kjolen. Det begynner å bli noen år siden jeg strikket en nesten lik kjole i samme garn. Allerede da tenkte jeg at jeg skulle strikke en til av garnet som ble igjen. Men så ble det med tanken.

Kjolen er strikket i tynn Abuelita merinoull i en nydelig lakserosa farge. Størrelsen er 2-3 år og den er godt utsvinget i skjørtedelen og er dermed et skikkelig danseskjørt. En liten hjertebord nederst for å få enda mer swung langs kanten og dessuten- det kan vel aldri bli for mye hjerter?



share this on »
{Pinterest}
4 Comments »

4 Responses to “Hjerter”

Elisabeth sa...

Nydelig kjole i nydelig farge. Kjempefint med hjerte på knappen også :) God påske til deg og dine!

amylin sa...

Veldig fin kjole, og det er vel sånn med oss alle at vi har en del garn uten plan eller planer som forsvinner mens vi strikker på andre ting vi hadde planer om.

Monstermønster sa...

Takk for påminnelsen om et superfint mønster! Hjertekanten nederst gjorde seg.

Mie sa...

Kjempefin kjole! Denne må være nydelig på en liten jente. Kjenner meg også veldig godt igjen i det med garnopphopning. Jeg deler ut bomkjøp til skoler og barnehager i området innimellom, bare for å få plass til å kjøpe mer!