Reprise

mandag, november 05, 2012

saltsekkene 055

Er det en ting som har begynt å gå opp for meg etterhvert, så er det at jeg er ganske dårlig på å beregne garnmengde. Min egen Dorthe-genser var intet unntak og da den var ferdig satt jeg igjen med litt over ett nøste Faerytale og ingen plan.

Det skulle imidlertid vise seg at det flyffy eventyret var tilnærmet lik farge som en spole med alpakka/silkegarn som jeg kjøpte på Oleana i et svakt øyeblikk. Ja, for når man kjøper et kilo med sytrådstynt garn, så må det kunne klassifiseres som et svakt øyeblikk. Og når sannheten er at jeg kjøpte tre spoler av samme slaget, alle på en kilo hver, så kan man jo undres hvorvidt man var beregnelig i gjerningsøyeblikket.

Men. Dobbel sytråd og fluffy Faerytale ble perfekt tjukkelse til en liten Dorthe til verdens fineste kusine. Selvfølgelig gikk jeg tom for Faerytale før begge ermene var strikket, og mens garnpanikken bredte seg i et støvsugd garn Bergen, så fant jeg et enslig nøste bortgjemt i en hylle på Nilssen. Snakk om å løse verdensproblemer.

Ermene ble strikket i en fei, sammenheklingen likeså. Resultatet ble en særdeles søt genser i str 12-18 mnd. Perfekt til lille Hermine!


_________________________________________________
I've knit a fluffy and cosy jumper for my sweet baby cousin. 

share this on »
{Pinterest}
3 Comments »

3 Responses to “Reprise”

Petronella sa...

Lurt med svake øyeblikk innimellom. Genseren ble kjempefin og kusina blir sikkert kjempeglad ;-)

Monstermønster sa...

Tre kilo sytråd! Vi har alle vært der... det er så logisk når du står med dem i hånden, og ikke så innmari logisk etterpå.

Men et supersøtt resultat!

skb sa...

Så kul bakgrunn du har valgt på bileta dine. Eg syns det er vanskeleg å finne ein fin bakgrunn... dette hadde eg aldri kome på :)