En Stripe i Pysjen

mandag, april 23, 2012

IMGP3892

Nøstebarnboken har stått i bokhyllen min siden den ble utgitt noen år tilbake. Men at jeg har strikket så mye fra den, det skal jeg ikke skryte på meg.
Nykusinens ankomst så jeg derfor på som en gylden mulighet til å utvide repertoaret derfra. At det var heldressen jeg valgte meg ut er vel heller inegn overraskelse. En større hit skal man vel lete lenge etter.

Dressen til Hermine er strikket i rosa og naturfarget NZ lammeuld. Garnet kjøpte jeg det året jeg begynte å studere, så her snakker vi vellagret garn. Jeg er ikke spesielt fan av den melerte utgaven i boken, men stripeversjonen synes jeg er veldig fin. Og det er ingen tvil om at nykusinen kommer til å bli veldig fin i stripedrakten til høsten.


______________________________________

I've knitted a warm and snuggly one piece for my new baby cousin. 

share this on »
{Pinterest}
8 Comments »

8 Responses to “En Stripe i Pysjen”

Synnøve sa...

Så nydelig den var <3

Elisabeth sa...

Sukkertøysdress til nykusinen er nok en flott gave! Pent med rosa striper til en nyfødt prinsesse, og så har hun fått så herlig et navn :)

AnitaK sa...

Digger navnet og digger dressen. Enig med deg at striper er penere enn melert :)

Sysleglad sa...

Søt dress som sikkert blir mye brukt!

Line Kristine sa...

Nydelig! Kjempeheldig lita jente som får den, ja! :)

Silje sin blogg sa...

Kjempe fin dress, jeg har strikket en del fra boken, men har enda ikke forsøkt meg på en slik dress!! Supre farger!

Mie sa...

Så søt pysj! Holder på med samme typen i skikkelige guttefarger, og i striper bare flyr arbeidet avgårde..

Penelene sa...

Skjønn dress! Og tro meg - disse blir brukt :)