Putekos

lørdag, april 09, 2011

IMG_2045

Ting tar ofte tid og noen husker kanskje laptopmappen jeg sydde i høst?
Vel, nå har jeg omsider sydd en pute av restene.


Puten er sydd på samme måte som mappen, men den ble litt mindre med sine 43x25 cm
Forsiden er fremdeles en halv Oleanarygg i alpakka, mens baksiden er grå ullfilt fra Stoff og Stil. Langs kortsiden på baksiden har jeg sydd på perlemorsknapper i hvitt og lyseblått for å plukke opp den lyseblå stripen fra fremsiden. Dessuten matcher den hjerteputen.

IMG_2046

Litt av grunnen til at det har tatt såpass med tid er at jeg ikke fant en innerpute i passende størrelse. jeg hadde imidlertid en rest dunlerret fra da jeg sydde hodeputen min for noen år siden. Fyllet fant jeg i en annen pute som var klar for å pensjoneres og vips hadde jeg en pute med perfekte mål.

Puten har inntatt sofakroken og der passer den perfekt.

Ha en strålende lørdag!

IMG_2056

__________________________________
Some months ago I made a sleeve for my laptop using the backpiece of an Oleana cardigan. Finally I got around to make use of the remnants and made a pillow for my living room.

share this on »
{Pinterest}
6 Comments »

6 Responses to “Putekos”

Lappesola sa...

Begge putene er kjempelekre.

Hilsen Sol

Synnøve sa...

Herlig! Lekre puter :)

gyldenkron sa...

Så flotte puter.

Frk.Badegakk sa...

Kjempeherlig sofakrok!=D

Lila sa...

Finfine puter som kler hverandre veldig godt!

Unknown sa...

Lekker pute, og jeg liket "baksiden" også veldig godt :-)