Pepperkakebaking

lørdag, desember 11, 2010

IMG_1451

Det blir ikke jul uten pepperkaker.
Det vil si, det blir ikke jul uten lukten av pepperkaker.

I år ble det både pepperkaker og pepperkakehus, så nå lukter det pepperkaker i hele leiligheten og julestemningen er et faktum. Herlig! Deigen kommer fra Norge og smaker nesten bedre før den har vært i ovnen. Akkurat slik den skal.

Jeg har innsett at byggingeniør eller arkitekt nok ikke er for meg, så i år ble det kjøpt inn pepperkakehusformer herfra. Det fungerte fint, men først nå ser jeg at selv dette har jeg klart å klusse til- takene er limt på feil vei.
Jaja. Husene er sjarmerende de.

Ha en fortsatt fin lørdag!

IMG_1453

___________________________________
Getting into the Christmas spirit by baking gingerbread houses. Just love the christmas-y smell in the apartment.

share this on »
{Pinterest}
6 Comments »

6 Responses to “Pepperkakebaking”

Anonym sa...

Jeg ser ikke noe feil på taket, syns husene ser helt ut som pepperkakehus skal!
I morra er det min tur til å lage pepperkakehus, er slett ikke sikker på at de blir like bra...

mimouna sa...

Husene ser fine ut de. Og pepperkakedeig er godt det! Hvis det ikke var for duften trengte man nesten ikke å steke den, hehe.

Fru Keilegavlen sa...

Synes husa ser fine ut, eg. Ha ei fin adventstid.

KRØLLEMIKKEL sa...

Flott hus!

Mava sa...

Så søte pepperkakehus! Har også postet bilde av mitt pepperkakehus i bloggen min. Der er det så visst feil på taket, men det er bare sjarmerende!
Det er så morro med kalender hver dag!! :o)

skb sa...

Eg bestilte pepperkakeformer frå same nettbutikk for to år sidan.Det er kjempestas med motorsykkel, sjiraff, tog og ku i stadan for dei trauste norske formene. Ungane slåss om kven som er gøyast, og baksten er gjort unna i ein fei :D