Prikken over i'en

søndag, januar 10, 2010

DSC02871

Det er søndag formiddag. Jeg sitter på flyet til Oslo. Tidsfordrivvalgene er heller begrenset; patologilesing kontra strikking.
I og med at det fremdeles offisielt er juleferie, faller valget naturlig. Strikking.

Opp fra vesken fisker jeg både pinner og garn men ser til min store forargelse at det er færre masker på pinnen nå enn da det ble pakket ned. Det neste kvarteret blir brukt til opplukking av masker på ville veier. Omtrent samtidig som jeg er ferdig kan kapteinen fortelle at vi starter innflygningen til Oslo Gardermoen. Prima!

Dette er ikke første gangen noe lignende har skjedd. Masker som finner det for godt å forlate pinnen mens det oppbevares i et sammensarium av ting i vesken. At det alltid er like irriterende, det er det ingen tvil om.

Derfor har jeg brukt en lesepause til å rote frem små tredippedutter, male dem med polkadotter så de matcher både kopper og fat, lese litt mens malingen tørker, for å så koble det hele sammen med strikksnor. Genialt.

Nå går maskene en trygg veskereise i møte.

Ha en flott søndag!

share this on »
{Pinterest}
6 Comments »

6 Responses to “Prikken over i'en”

Pernilla sa...

Helt enig, det var genialt!
Artig å gjøre dette selv. Trur jeg må finn meg noen sånne ting, er det på panduro man får kjøpt di?

Ha en fortsatt fin søndag!

Pernilla

Habitata sa...

Sånne må jeg lage meg! Det finnes mange unødvendige duppeditter man ikke trenger, men disse TRENGER man. En må-ha-duppedings!

Anne sa...

Kjenner til problemstillingen! Det var jammen lurt å lage stoppere på den måten! :)

Bea86 sa...

Har akkurat oppdaget bloggen din, og må si at jeg synst du er utrolig dyktig! Likte spesielt godt den heldressen du har laget :) Kommer til å følge bloggen, for her var det mye interessant.

Anonym sa...

ACecilie: Det var jammen noen lure duppedingser. Dette trenger jammen jeg også.

Line Kristine sa...

Så lurt og stilig! Masker på ville veier er jo utrolig irriterende og upraktisk...