Du grønne glitrende tre

torsdag, desember 10, 2009

page4

Juletreet har vært på plass i stuen min i flere uker allerede og er et desperat forsøk på å fremkalle førjulstemmning.
Ute er det nemlig plussgrader i fleng og selv om julelysene flunker fra alle kanter, er det lite som minner om jul.
Skøytebanen er satt opp på torget, life-size julekrybben likeså. I alle butikker spilles det julesanger, autentiske og de ikke fult så autentiske, polske teknoversjonene av "do they know it's Christmas" og nissen er på plass på kjøpesenteret. Det er forsåvidt hele alve- og englepopulasjonen også. Og alle gir de deg klistremerker og slikkepinner og et ønske om swiat-ettellerannet.
I butikkene får du kjøpt julegaver som kan hentes i gavepakket form femten minutter senere. Her snakker vi gavepakning i ekte Love Actually-stil.

Juletreet fra i fjor og i forfjor er i år pensjonert. Det ble rett og slett for lite for julepynten.
Ny av året er fluesoppene som ble med hjem fra København. Klypefuglene og toppstjernen er også nye og eikenøtten kom i posten fra en av de fineste.

Under treet var det 1.desember 52 små og store pakker, hvorav ti skulle til Bergen.
Nå er det 22 igjen, ti av dem skal fremdeles til Bergen og det er i skrivende stund 89 timer juleferie i Bergen. O jubel!

Ha en fin torsdag.

share this on »
{Pinterest}
4 Comments »

4 Responses to “Du grønne glitrende tre”

nragnhild sa...

Her var det jul ja! :)
Jeg har bestemt meg for å ikke ha tre i år, siden jeg skal jobbe hver kveld hele jula, og kattene være hjemme med treet...

Det blir sikkert godt å komme hjem på juleferie, og nærmer seg gjør det jammen også! :)

Margrethe sa...

Fluesoppen var superfin! Jeg vil også ha!

De har så mye fin julepynt i gammel stil på Macy's og en del andre dyrere butikker her borte. Jeg tviholdt på kortet mitt...

Anonym sa...

Du har da sannelig fått full julesteming på bloggen din i det minste! Julekortet ditt er genialt, det er mulig jeg er frekk og kopierer idéen når jeg en gang får ut fingern og skriver kort - ikke i år med andre ord.

Så kjekt at du likte overføring til stoff-idéen min, tegninga er altfor fin til å gjemmes bort :-)

erna sa...

Ble litt nostalgisk av den nye julepynten din, sånne sopper og fugler hadde vi på treet da jeg var barn. Forlengst knust, de var ganske skjøre og lettknuselige. Men søte ! :-)