Vest med fletter

fredag, juli 31, 2009

Det å strikke fletter igjen gav tydelig mersmak. For jeg hadde ikke mer enn felt av forrige fletteprosjekt før jeg lekte med tanken om et nytt.
Det er godt mulig at garnet hadde noe med den avgjørelsen å gjøre, for Merino Extra Fine er sannelig et flott flettegarn.

Forrige fredag svømte jeg i hvertfall innom Modellstrikk, som nå er eneste Dropsforhandler i sentrum, etter jobb. Målet for turen var to nøster i brunt og målet for nøstene var en liten vest.

Med innkjøpt garn var halve jobben gjort. Ihvertfall føltes det sånn. For med helgen kom feber og kjevevondt og den lille strikkelysten som var intakt forsvant gruelig fort.
Kjeveinfeksjon er ikke noe kjekt. Men det er strikketreff hos Anne-Ruth. Og der fikk pinnene svingt seg.

Resultatet ble da, som tenkt, en liten vest med fletter. La opp 110 masker på pinne 4, strikket fletter i fronten og glattstrikk bak. Felte til ermer etter 16cm, til hals etter 23.5. Og vips bom bang. Et stk vest med fletter ferdig.

80 gram Merino Extra Fine i brunt gikk med til vesten som nok passer best til en baby på 6-9 mnd. Sånn ca.
Det som nok tok lengst tid, var knappeavgjørelsen. Tolv forslag og to konsulenter senere endte jeg opp med de som jeg i utgangspunktet hadde kjøpt til formålet; nemlig to lyseblå bamsehoder. Nett flott.

Ønsker deg en flott helg!

share this on »
{Pinterest}
7 Comments »

7 Responses to “Vest med fletter”

mimouna sa...

Flott vest, liker veldig godt fargen. Og knappene var jo helt herlige. :o)

Frk.Badegakk sa...

Flott vest, og kjempesøte knapper da!!!!=D

spøt-oline sa...

Så flott den ble :) Jeg trodde det var det søøøte jordbæret som skulle blogges nå ;)

M sa...

Kjempe fin vest!

amylin sa...

Fin vest, og likte jakke i forrige post også.

Hanne sa...

Denne ble veldig fin! Jeg prøvde en brun, flettestrikket vest til meg selv på Esprit, men den kostet 600 kroner, og det syns jeg var for dyrt. Kanskje på tide å stokke pinnene og lære seg flettestrikk?
Ha ei super helg :-)
Pludrehanneklem

sissel sa...

Det var en flott vest, og de knappene du har satt i var jo helskjønne.
Ha ei fin helg