Pappasokker

søndag, februar 15, 2009


Da er jeg på plass i Polen igjen, etter to herlige uker hjemme.
Det er rart med ferie, hvordan dagene flyr avsted uten at man helt skjønner hvor de forsvant.

Men litt har jeg da fått gjort i ferien.
Blandt annet kan jeg vise frem mitt aller første sokkepar str pappa.
Pappa ønsket seg strikkesokker, så da strikker man.
At jeg hadde noen nøster Regia liggende fra før- rent sammentreff!

Sokkene er strikket i str pappa, på pinne 2,5 og med Regias Kaffe Fassett.
Første sokken ble ferdig etter et filmmaraton. Den andre ble ferdig etter fire likedanne. Eller noe sånt. Helt like ble de også! Fabelaktig
Sokkemottageren ble i hvertfall veldig fornøyd, det ble egentlig jeg også.
Men at jeg i nærmeste fremtid kommer til å strikke så veldig mange flere sokker, det vet jeg ikke.

Jeg kan ellers fortelle at Bestemorgaven ble godt mottatt hos bestemor. Meget godt. Veldig kjekt og så definitivt verdt det!

Ha en flott helg videre!

share this on »
{Pinterest}
5 Comments »

5 Responses to “Pappasokker”

Anonym sa...

Fint bilde av fine sokker - pappaer er greie å strikke sokker til, de blir så glade for å få noe vi har laget bare til dem!

Veldig kjekt å hilse på deg igjen :-)

Anonym sa...

Tenkte nok at bestemor ble glad ja! Fine pappa-sokker også. Kaffe Fassett-garn hjelper litt, men det ER uansett kjedelig å strikke sokker på pinne # 2,5. Synes du har vært kjempeflink og tålmodig. :o)

Ha en fin søndag!

Unknown sa...

Nydelige sokker du har strikket til din pappa, og garnet er det ikke noe og si på(lekkert)
Ønsker deg en fin søndag i Polen:-)

Anonym sa...

Flotte sokker - likte fargevalget. Pulsvarmerne du har strikket er også kjempefine :-)

Anonym sa...

Kjempeflotte sokker, han kan det med farger den godeste Kaffe! Men det er et tålmodighetsarbeid, det skriver jeg under på. Min mann er nemlig veldig glad i hjemmestrikkede sokker. Og han bruker str. 47...