Oppvask med stil

lørdag, november 01, 2008


Jeg har som tidligere nevnt ikke oppvaskemaskin lengre. Hverken i form av maskin eller person.
Og å vaske opp er vel omtrent det kjedeligste jeg vet. Tett fulgt av støvsuging.

Men så er det nå en gang slik at oppvasken må taes. Så da er det ikke annet å gjøre, enn å kjøpe inn fancy såpebeholder og flott oppvaskekost.
Oppvaskehasnkene, derimot, de var heller litt kjedelige. Så da en ide poppet inn i hodet mitt, så var det fort gjort å finne frem symaskinen.

Tok et par standard oppvaskehansker, dog styggfine i mintgrønt, og klippet av toppen. Klippet til to remser av voksdukrestene og sydde til.
Voila- litt finere oppvaskehansker som matcher både spisestuebordet, termoskoppen og Green Gate prikkene mine.

Så gjenstår det å se hvor funksjonelle de er i hverdagen. (det at jeg egentlig ikke bruker oppvaskehansker, det snakker vi ikke så høyt om. Dessuten har jeg hørt at det er viktig å ha utstyret på plass :) )

share this on »
{Pinterest}
4 Comments »

4 Responses to “Oppvask med stil”

Tussilago sa...

Hvilken genial ide;))))
jeg gleder meg til å høre hvordan de fungerer...for så kopierer jeg gjern eideen. Jeg liker derimot å vaske opp, hvor rart det enn kan høres...og på mitt kjøkken får oppvaskmaskinen oftest hvile. Men jeg ville elsket det med slike hansker som dette. Prikker er rett og slett prikken over...ièn i "det gode liv" for meg;))elsker prikker!

Tussilago

Brit Strikkenerd sa...

Kule hansker, kreativ ide som kanskje kan gjøre oppvasken litt lystbetont:)

Anonym sa...

Så tøffe de ble! Men de er kandskje ikke helt vanntette mer?

Uansett ser de jo flotte ut der de henger da. Og oppvaskvann er visstnok bra for hendene, det sier de i alle fall i Sunlight-reklamen..... :o)

Baddie sa...

Disse hanskene var bare ûberkule. Gjør nok oppvasken en ørliten tanke morsomere. Ha en fin uke!