Lille Idas teppe

mandag, september 01, 2008

8 Mai for fem år siden, ble lille Ida født, hele 14 uker for tidlig.
Ti bittesmå fingre og ti enda mindre tær, men med en beundringsverdig styrke.
For nesten fem og et halvt år siden satt jeg meg ned med garn og pinner og begynte å strikke. Om mottakeren ville få nytte av teppet, var det ingen som visste. Men jeg fortsatte å strikke.
Resultatet ble Lille Idas Teppe.

Siden den gang har jeg strikket utallige slike tepper til små kjemper som Ida.
Lille Idas Teppe har blitt sendt til Italia, USA og til Wales. Nå er det Norge og Polen som står for tur. På Hobbyboden er vi flere som i disse dager strikker til disse små.

Bildet viser det siste i rekken, ferdig nå i kveld. Strikket på pinne nr 4 av 50g babyull fra Dale,og måler 38x45 cm. Mønsteret er det samme som det første teppet.

Lille Ida er i dag en hel hånd gammel, kan alfabetet på rams, danser små piruetter og har sløyfer i museflettene sine.

share this on »
{Pinterest}
3 Comments »

3 Responses to “Lille Idas teppe”

determittliv sa...

Så herlig.Teppet var nydelig og satte meg tilbake i tid her også.Mine to tantejenter var 12 1/2 uke for tidlig ute og veide 600gr og 900 gram. Går på skole og er helt normale. Utrolig hva som går å få til.Lykke til videre og kos deg med Ida.

PerJorun sa...

Det innlegget her var som poesi. Du er flinkt til å sette ord på noe så vanskelig, tøft og likevel vakkert som et prematurt barn. Takk for at du satte så vakre ord på det.

Anonym sa...

Flott innlegg. Jeg er ekstratante til en liten Mats som ble født over 12 uker for tidlig. Da han var 5 år var han verdens tøffeste Kaptein Sabeltann. Sist sommer tok han lappen og i vår var han russ.

Det er fantastisk å se at de ørsmå ruskene kan bli så store og fine :-)