Stein på stein

fredag, august 22, 2008

Noen husker kanskje at jeg i går lovte å ta frem ullgarnet? Joda, som sagt, som gjort.
Tidligere i vår kjøpte jeg 300g Cascade 220 i fargen Plum, for å strikke en tunika til meg selv.
Jeg har jo da i senere tid innsett at dette nok heller var et lite gjennomtenkt impulskjøp. Jeg liker definitivt ikke modellen jeg hadde tenkt å strikke, og jeg klarer ikke å bestemme meg for om jeg liker fargen. Men kjøpt er kjøpt, og jeg har bestemt meg for at dette garnet skal ende opp som noe jeg kan ha på meg.

Så, formiddagen i går ble brukt til intens leting på Ravelry. Fant mye, men ikke det rette.
Fortsatte en stund til, og bestemte meg tilslutt for Broolyntweeds Cobblestone.

Torsdagskvelder er blitt min nye TV og strikkekveld, så her gikk det fort i svingene.
Jeg har nå kommer ca 35cm på bolen, mangler 5 cm før ermene står for tur. Garnet er som sagt Cascade 220, og genseren blir det første som blir sikket med mine nye Harmony Woods pinner, da i 4mm.

Så gjenstår det å se hvor lenge piffen holder :) God helg!

share this on »
{Pinterest}
3 Comments »

3 Responses to “Stein på stein”

Hilde sa...

Som takk for inspirasjon og hyggelig lesing har du fått en award av meg. Den ligger og venter på deg på bloggen min!
hilde

Kath sa...

Cobblestone er kjempefin!Den står på too do lista mi også!!!Ønsker deg ei fin uke:)

Karen Klarbæk sa...

Kan se jeg er "farlig farlig"....dejligt at opdage du er blevet inspireret og har købt brunt stof med hjerter og rød med prikker og en bunke andet. Glæder mig til at se hvad du får lavet af det.
Jeg designer og køber ind for stof og Stil.....
Fine fine ting du strikker. Super inspirerende blog.

Hilsner fra Danmark
KAren