Ale killebukkene på haugen sprang..

fredag, mai 23, 2008

Det er lange dager for tiden. Dagene er som regel preget av lesing, og da er det godt å kunne avslutte dagen med f.eks en koselig fim.

Det har jeg da også gjort de siste dagene, og resultatet av det er denne lille genseren.

Genseren er strikket etter mønsteret Liam (kan kjøpes på Etsy) og jeg har brukt pinne nr3.75. Garnet er håndspunnet naturfarget alpakka, så en svak fargeforskjell var ikke å komme unna.

Jeg har brukt ca 150 gram, men selv om garnet er mykt og fint, kommer jeg nok ikke til kjøpe mer av det med det første. Hele 8 sammenskjøtniner under oppnøsting av de første 50 gram.
Jeg har strikket den i minste størrelse, men siden jeg har brukt både tykkere garn og pinner, passer den nok bedre til en på 1-2 år, i motsetning til 3-6 mnd.

På skuldrene har jeg sydd fast tinnknapper, på brystet har jeg i hvertfall forsøkt å brodere på to sauer, også de i alpakka. At de egentlig ser mer ut som geitekillinger, det får nå så være.

share this on »
{Pinterest}
2 Comments »

2 Responses to “Ale killebukkene på haugen sprang..”

Anonym sa...

Kjempefin genser! Og broderiene ble da søte. Geiter eller sauer spiller ingen rolle, de "sier" nesten det samme og små barn er tolerante :) Ha en flott helg!

Anonym sa...

Det ligger en liten oppmerksomhet + en utfordring til deg på bloggen min :-)