Med strømpe på døren

torsdag, desember 06, 2007

Jeg har etterhvert fått tittelen 'julejenten' her nede, og mye av grunnen er at jeg elsker julen og alt som har med julen og gjøre.
Så derfor suger jeg til meg det jeg kan av tradisjoner og koser meg glugg ihjel.

Denne gangen er det St. Nicholas, en katolsk tradisjon. Barna får nøtter og annet smått i støvelen som settes utenfor. Ganske likt vår egen julestrømpetradisjon, bare at dette skjer natt til 6 desember.
Tidligere i uken satt jeg i gang med strømpesyingen. Jentenes strømper er sydd av rosa lin med brunt bomullsstoff i øvre del, mens guttenes er sydd av blå lin og blårutete stoff i kanten. Alle har de fått stitchery med navnet sitt på.

Strømpene er fylt til randen med manderiner, norsk melkesjokolade, kinderegg, sjokoladenisser,engler og snømenn, marsipan i ulike former, julefigurer osv. Jentene fikk i tillegg en liten dukke, mens guttene en klassisk lekebil.

Og siden det har seg slik at vi var ute til temmelig sent i gårkveld, tenkte jeg det var på sin plass med en pakke ibuprofen til hver :)



Strømpene ble utlevert ytterst diskre i morges og nedtellingen til jul fortsetter!


share this on »
{Pinterest}
legg igjen en kommentar »