Marihøner små

torsdag, august 09, 2007

Jeg har laget et nytt smykke!
Jeg har i lengre tid hatt planer om å lage et smykke som passer til marihøne armbåndet jeg kjøpte i Praha i fjor. Perlene har jeg hatt liggende, så det er ikke det det har stått på. Men av en eller annen grunn så har jeg ikke kommet så langt.
Men nå er det i hvertfall klart. Jeg har brukt grønne glassblader, ferskvannsperler og de søte marihønene på wire. Det fikk muligens et noe barnlig preg, men dette smykket er og blir mitt. Synes det er kjekt når hyggelige minner kommer frem av noe så enkelt som en liten marihøne.


I've made another necklace. This time to match an already existing bracelet that I bought in Prague last year. I bought the beads in the same place, and has since then been meaning to make the necklace. And I've finally done it :)
I've used green glass leaves, pearls and the cute ladybugs from Prague. I can agree that it might have a somewhat childish look to it, but I like it and it's staying with me.
I just love when fond memories show in the smallest things, just like in these ladybugs.

share this on »
{Pinterest}
1 Comment »

One Response to “Marihøner små”

Anonym sa...

Skikkelig lekkert! :)