I Valentins ånd

torsdag, februar 15, 2007


Har lenge vært imponert av de flotte tøflusene som Ohelene
lager, men har ikke fått summe meg til å lage noen selv.

Forleden dag, uinspirert som bare juling fra å lese til prøve i 3MX, fant jeg ut at jeg kunne bruke noen av velourrestene. Ikke tok det lang tid før disse to var fiks miks ferdig :)

Tøflusene er sydd etter Ohelenes geniale mønster, da i minste størrelse. Har brukt velour i mørk brun og lys rosa (hadde ikke skinn for hånden) og foret med bomulljersey. Var overrasket over hvor lett og greit det gikk, blir nok sikkert både ett og to par til.


Ellers så kan jeg jo nevne at jeg både er ferdig med kjolen og var på rosettball i går. Bilder av vidunderet (ok, er litt stolt) kommer veldig snart, må bare komme til hektene igjen. Rart i grunn, hadde jo lovet meg selv at jeg aldri skulle drikke alkohol igjen... jaja..


Advanced maths is not for me, well, at least not at the moment. So what to do?

I decided to use my creative skills and finally get my act together ad make a pair of much planned babyslippers. Of course, after making the decision, I discovered that no such thing as leather excisted in the house and I therefore ended up using the leftovers from Milly's sheep. I am very pleased with the outcome, although I have to admit that they're not perfect.


I can also add, for the interesteed person, that the dress is indeed finished and had already been worn. It even passed the test of wine spilling without leaving a stain. Excellent :) Pictures will come for the patient one once I'm on top of myself again.

share this on »
{Pinterest}
5 Comments »

5 Responses to “I Valentins ånd”

Anonym sa...

Kjempesøte tøfler, ser skikkelig gode ut:)
Kosesauen var også utolig søt.

Engeline sa...

venter i spenning på bilder, men bli endelig frisk først - både fra bakrus og feber.

veldig søte tøfler, og hadde det ikke vært for at jeg har et par søte med rosa klør, skulle du fått syoppdrag av meg!

Hva med å sy et par til Bestemor, særlig hvis du klarer klør?

Sommerfuglen sa...

Ikke dumt, ikke dumt. Men så har det seg riktignok slik at bestemor nettopp har kjøpt seg nye i form av en tiger. Damen i butikken mente de var helskjønne.
Forresten, veldig flotte de rosa dine!!

Engeline sa...

Jepp, de er et funn. Med en herlig bakhistorie om å glemme dem i butikken og måtte krangle med sjefen for å få dem også - ikke rart bestemor misunner meg.

men hun har altså fått tigertøfler? de må jeg se!

Anonym sa...

Så flotte tøfler du har laga! Gi meg eit hint om du vil vere med på galleriet som eg har på sida mi då :)