Progress... Den store kjoleprøven del II

lørdag, januar 20, 2007



Neida, har ikke glemt kjolen min, selv om den riktignok har ligget noe urørt i en periode.
Men nå er i hvertfall foret ferdigsydd. Overdelen sydde jeg hele fire ganger, fordi første gangen skjønte jeg ikke helt strekene på mønsteret og sydde etter feil linjer (dvs, sydde igjen påningen hvor rynkene skal være) og andre gangen da jeg faktisk gjorde riktig, oppdaget jeg at den var alt for kort. Hadde jeg brukt den, hadde skjørtet startet rett under puppene, og det får da være grenser til vaktmester....
Ny, lengre overdel ble derfor sydd x2 og er veldig fornøyd enn så lenge.

Skjørtet trengte jeg bare å sy en gang, men må jo si at det er sinnsykt svært!!!!!! Det er sikkert plass til i hvertfall 3 av lille meg i det skjørtet. Nå skal det riktignok sies at det skal rynkes en hel del (en hel ekstrem del), så det blir nok fint til slutt.

The lining of my fab dress is now alle done, and very happy with the outcome so far. Had to sew the top a grand total of four times, so bit fed up with that bit of the dress right now. The skirt is enormous right now, but it won't stay that way :)

share this on »
{Pinterest}
legg igjen en kommentar »